Dvojobrazy a vícedílné obrazy

Jednou ze zvláštností mé tvorby jsou vícedílné obrazy. Jsou to obvykle dva či tři samostatně zarámované obrazy, které však na sebe navazují. Návaznost je vyjádřena jak barevně, tak dějově (obsahově) i kompozičně. Příběh, který začíná na prvním obraze, pokračuje, nebo končí na druhém z nich. Vymýšlení a malování těchto vícedílných obrazů mě velmi baví, je pro mě inspirující a nové náměty jsou pro mě vždy výzvou. Někdy jim také říkám „chytré obrazy“. Není jednoduché zvolit vhodný námět tak, aby obrazy měly svůj příběh, vtip a hlavně, aby byly na sobě kompozičně nezávislé a zároveň tvořily jeden celek. Proto je malování těchto vícedílných obrazů složitější a náročnější.

V poslední době jsem například takto vytvořila trojici obrazů s názvem „Od startu do cíle“. Znázorňují závody balonů přes poušť. Žlutozelené tóny barev se spolu s krajinou postupně mění v sytě žlutou, přes oranžovou až na okrovou s různými odstíny hnědi.

Na dalším dvojobraze pojmenovaném „Ostrov, nebo poloostrov?“, jsem si chtěla trochu pohrát s názvem, jehož význam se může změnit podle toho, jak jsou oba obrazy umístěny. Pokud jsou obě dílka spolu, tvoří obrazy jeden celek − ostrov. A naopak, jsou-li umístěny samostatně, stává se každý z nich poloostrovem. Snažím se totiž vždy vložit do obrazů krátký příběh, anebo vtip zdůrazněný názvem.

Na dalším dvojobraze s názvem „Já nesnídám sám“ jsou dva puntíkované hrnky na rozděleném stole, navzájem propojené dvěma malými telefonky. Inspirací mi byla ranní atmosféra snídaně ve dvou.

Obrazy „Maják s pláží“ a „Pláž s majákem“ vyjadřují téma nekonečna mořských dálek a romantických procházek po pláži. Tyto dva samostatné obrazy, pokud jsou umístěny vedle sebe, tvoří jeden celek, a to mořskou zátoku.